Olle Lundberg



Undervisar i : Praktiska undervisning i kök och Restaurang
Har jobbat på Fridhemsgymnasiet Umeå sedan: 2011
Tog min lärarexamen år: Min lärarexamen tog jag 2006 på Umeå Universitet.
År inom branschen (+bransch)/jobbade tidigare som: Som 17 åring gick jag ut restaurangskolan i Malmö, detta var 1970 och sedan dess har jag arbetat där mat och människor möts m.a.o. på Restauranger runt om i vårat avlånga land, men även utanför dess gränser.
Mina intressen är: Mitt största intresse är flugfiske med 2 hands spö m.a.o. lite större fiskar, och det är ju nära ner till älven, eller till Lögdeälven som är en av Sveriges vackraste älvar. 
Min favorit mat: Favoritmat, jag är nog lite av en allätare, jag är nyfiken på all slags mat har nog provat på det mesta i Sverige men även utomlands (mat som jag inte vågar skriva om) men fisk i alla former och smaker är nog min favorit.
Min familj: Jag är gift med Ewa och vi har en dotter Helena som numera bor i Stockholm. Själv bor jag och Ewa i Sundsvall, så det blir lite veckopendling för mig. Men vem vet vad framtiden säger, det blir kanske snart Umeå för oss båda.
Kort om mig själv: 
Nås lättast på: (telefon/mail annat): Mail: [email protected]tel: 16 55 11


Av: Fredrik Norlén

Trackback
RSS 2.0