Kväll nr 2

Kväll nummer två, jag kanske förväntade mig att det skulle gå ännu bättre än kvällen innan? Kväll gick bra, alla gäster var nöjda och jag tror även att elevrena var nöjda. Dock kan jag inte säga att det gick bättre än kvällen innan. Det var inget speciellt som gick dåligt direkt men det var lite roddigt, "missen"(mise en place) var inte 100%. Dock var kämparglöden och entusiasmen på topp och alla hjälpes åt, så på det stora hela var kvällen bra. Vi släpade oss hem strax efter kl 22.10, eleverna har då på två dagar varit i köket drygt 22 timmar, de kanske var trötta men det var inget gnäll, det är hårt stål i dessa blivade kockar. Lite bilder från kvällen:


"Bagare" aka "köksmästare" för kvällen Oskar


Linn panerar abborre


Daniel kokar det tornerade potatisarna


Alexader skrapar oxfiléen till råbiffen


Filips nya specialitet sabayonne


Servisen jobbar noggrant och hårt Johanna och Sofia i bild


Ulla är aldrig sen att rycka in med en hjälpande hand, här med Isabelle


Strax kommer gästerna


Baren är laddad


KM går igenom menyn med servisen


Kreativiteten flödar


"Hemgjort" (skolgjort) knäckebröd


Några rätter från kvällen "S.O.S"


Råbiff


Glace au four


Det blev en del städande när kvällen var slut


Det kan kännas tungt att börja städa ibland


Men sofia var glad som alltid...

Av: Fredrik Norlén




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0