I bland blir man avundsjuk på sina elever

Jag har jobbat med mat i stort sett hela mitt liv och när jag gick i skolan var min idol givetvis Paul Bocuse. Drömmarna gled iväg om att man skulle bli lika duktig som honom en dag. Det blev givetvis inte så men jag hade ett mål. En annan dröm som många av oss som gick på restaurangskolan hade var att en dag ha råd att köpa de bästa knivarna som fanns på marknaden vilket var MAC dessa knivar finns kvar idag också och är enligt mig fortfarande bland de bästa. Dock finns det betydligt dyrare knivar än de. Några av våra elever har haft turen att få dessa fina knivar av snälla föräldrar/släktingar/vänner i present…

 
Vem skulle inte vilja äga dessa dyrgripar?? (Global ca 1100kr , Kai ca 2200kr och Mac ca 2000kr)

Av: Fredrik Norlén


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0