Sveriges mästerkock

På tisdag förra veckan fick vi ett samtal från tv4 om att det skulle gå en "casting" till Sveriges mästerkock här i Umeå. Kvinnan som ringde frågade mig om vi hade några elever som skulle vilja delta i tävlingen. Jag gav telefonumret till ett antal av våra elever , som jag vet gillar att tävla, och hon ringde upp dem. Detta resulterade i att 3 st av våra elever kom till castingen. Efter en massa filmande och regiserande så fick eleverna och alla andra, ca 30 st, komma in i lokalen och eleverna fick sina tävlings nummer. Efter ca 2 och en halv timme fick eleverna komma in till en jury och efter ytterligare 30 min fick de veta att 2 av de tre kanske hade gått vidare. Inna kvällen var slut skulle tv4 ringa upp och säga hur det gick. Vid 16 tiden fick jag ett telefonsamtal av en av eleverna som berättade att han gått vidare till måndagens casting. Idag måndag skall eleven göra en varmrätt på 40 min och presentera den för en ny jury som består av Markus Aujalay, Per Morberg och Leif Mannerström.


Filmteam 1


filmteam 2


De tävlande i "green room"


De tävlande Daniel, Linn och Felix (tyvärr ej så bra bild på felix =()

Lycka till med dagens casting MVH
Fredrik Norlén

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0