Ännu en kväll som praktikant. Denna gång på Invito.

Under en kväll förra veckan (v 48) hade jag äran att få vara med i köket på Invito. Man känner sig som ett malplacerat kylskåp som mest står i vägen... Men kockarna verkar ha överseende med det...
 
 
Gamla elever från förr - vart jag än vände blicken.
Erik, Micke, Viktor och Jocke. Micke var bara och hälsade på. Det vankades ju kaffe och tårta... Vanligtvis hittas han på Sjöbris.
 
 
Joakim Lundholm, köksis på Invito, fixar saffransgnochi. Smart sätt att göra det på...
 
Ännu ett kärt återseende från förr. Hej på dej Johan.
 
"Min" lärling Sofie. Hon går tredje året på lärlingsprogrammet. Kommer ursprungligen från Lycksele.
I stekbordet; köttfärs till pastasås dagen därpå.
 
 
Grill med riktigt träkol. Inte illa.
 
Inga burkchampinjoner här inte. Parmaskinka och ruccola. Jojomänsan...
 
Viktor in action i luckan.
 
Toft är också "min" lärling. Han går första året på lärlingsprogrammet. Här i full färd med att mala lever till jolbordets leverpastej.
 
 
 
 
 
 
 
Av: Lars Filén
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0