Glad sommar, här kommer lite spännande lyssning...

Lyssna på pännade och inpirerade gammalt sommarprat från Seriges bästa kock...


Mathias Dahlgren är stjärnkock och krögare.


Tilldelades två, respektive en stjärna
i prestigefyllda Guide Michelin för sina två restauranger på Grand Hôtel i Stockholm 2009. Den ende svensk som har vunnit guld i Bocuse d’Or, kockarnas individuella VM. Känd för att använda enbart naturliga råvaror i köket. Är sedan 2008 även adjungerad professor vid Restauranghögskolan i födelsestaden Umeå.

– I mitt program ska jag tala om saker som berör mig och gör mig förbannad eller lycklig. Vanliga människor, mat- och dryckessnobberi, kossor som fiser, instruktionsböcker, ordet "omöjligt". Som musikalisk analfabet utlovar jag en helt oförutsägbar mix.

Klicka HÄR! för Mathias sommar prat från 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0