Sven-Erik Nyström (Svenne)



Jobbar som/med:
Min huvudsakliga vaktmästare.
Har jobbat på Fridhemsgymnasiet Umeå sedan: Min nuvarade sysselsättning har jag haft sedan den startade år 2000, men här på Fridhemsgymnasiet Umeå har jag faktiskt  jobbat sen sommaren 1980, vilket gör att jag sorterar in i det riktigt gamla gradet i huset.
Jobbade tidigare som: Från små jobb på bl.a grillbar, bageri och div. andra småskubb återgick jag till skolans värld i slutet av sjuttotalet, men nu som anställd. Efter en hel del olika jobb på ett flertal skolor är jag nu på detta trevliga ställe!
Min favorit mat: Svårt, då det finns så mycket. Men för att göra det enkelt: Ta en nybakad Ciabatta. Fyll den med Mozzarella, Parmaskinka, tomater och en skvätt olivolja. Svårslaget!
Min familj /kort om mig själv/ mina intressen är: Privat har jag, i skrivandets stund tillsammans med min fru Mari, ett par tonårsgrabbar i huset, lika många chihuahuor, en tolvåring samt en ansenlig  och brokig mängd grunkor, mojänger, fordon, prylar och kolijox som det så lätt blir ansamlingar av i den här åldern, men som samtidigt representerar mina intressen och fritidssysselsättningar.
Nås lättast på: Mail: Vill Ni boka bord på vår restaurang, har frågor om denna eller butiken, kan Ni maila på följande adress: [email protected] .
Sen återfinns jag ju alltid "live" i vår butik under öppethållandet.

[email protected] tel: 16 29 11


Av: Fredrik Norlén
Trackback
RSS 2.0